برنامه تلفن همراه
نوشته شده توسط : عباسی

طراحی اپلیکیشن

برنامه تلفن همراه یا این که اپلیکیشن گوشی چه چیزی است؟

اپ تلفن همراه یا این که اپلیکیشن تلفن همراه ,برنامه گوشی اندروید ,برنامه IOS واژه و کلمه هایی پر کاربرد درین ایام .انگیزه محبوبیت گوشی‌ها، به کارگیری از اشکال گوناگون نرم‌افزار های موبایلی پر استفاده و جالب میباشند که هرروز گسترش داده می شوند.

از زمانیکه برنامه های گوشی وارد بازار شدند، فورا در کلیه قسمت‌ها مورداستفاده قرار گرفتند. بازی و سرگرمی، کانال‌های اجتماعی ، خبر‌ها، و حتی برای کسب‌وکار.

این یک حقیقت میباشد که امروزه برای هر چیزی یک نرم افزار وجود دارااست. در واقعیت شما می توانید مجموع هجرت خودتان را با نرم‌افزار ها طرح ریزی فرمایید، رستوران‌ها، محل‌های تفریحی ، رزرو هتل و ….

ولی پرسش این میباشد: برنامه چه است و به صورت مجموع برنامه تلفن همراه یا این که به عبارتی اپلیکیشن گوشی و گونه های آن چه است؟

برنامه (application) چه می‌باشد؟
شما نرم‌افزار هایی در گوشی خویش دارید که به طور روزانه خیلی از شغل های خویش را از روش تجهیزات این نرم‌افزار ها انجام میدهید. طبق تعریف و تمجید عامیانه و کلی به‌این اپ های جانور در تلفن همراه شما نرم‌افزار گفته می گردد.

البته در حالتی‌که بخواهیم واژه و کلمه اپ را کلاً برای شما مضمون‌ کنیم می بایست بگوییم نرم افزار کل قابل انعطاف افزارها به جزء قابل انعطاف‌افزارهای سیستمی مانند سیستم دلیل و یا این که گویش‌های اپلیکیشن نویسی، را مشتمل بر می‌گردد.

معنا نرم افزار از نگرش Techopedia:
از دید وبسایت دارای اعتبار Techopedia دیکشنری مرجع اصطلاحات دنیای تکنولوژی، تمجید اپ اینگونه میباشد:

“برنامه تلفن همراه که عمدتا با اسم app از آن خاطر میشود، نوعی اپلیکیشن کامپیوتری میباشد که برای استعمال آخری مخاطب(End-User) و قابل انجام روی دستگاه های تلفن همراه پباده سازی شده‌است. بیشتر برنامه یا این که قابل انعطاف افزارهای تلفن همراه خدماتی شبیه کامپیوترها ارائه میدهند (مثل پخش کلیپ).
app ها معمولا قابل انعطاف افزارهای نادر وسعت و با تلاش محدود میباشند.”

معنا برنامه در لغت طومار:
برنامه تلفن همراه در معنای کارافزار، اپلیکیشن کاربردی،نرم‌افزار کامپیوتری که برای کاربری در تلفن همراه های هوشمند موبایل کاربرد دارااست، نرم‌افزار” یا این که به اختصار App بیشتر تحت عنوان لغت “اپلیکیشن” جا افتاده میباشد و این لغت دقیقاً به عبارتی مضمون‌ “اپلیکیشن کاربردی” میدهد.

اشکال برنامه ها

بسط دهندگان اپلیکیشنها این غرض را دنبال می نمایند که یک برنامه را طوری پباده سازی نمایند که برای اشکال سیستم کارداران و دستگاههای متعدد دیجیتال کاربردی باشد. به عنوان مثال نرم‌افزار کروم که یک نرم‌افزار مرور وب میباشد هم بر روی PC، هم برای به کارگیری روی تبلت پیاده سازی شده‌است و هم می‌توانید از این نرم‌افزار بر روی گوشی به کارگیری نمایید.

ولی نکته جذاب داستان اینجاست که اپ ها تنوع بسیار متعددی دارا هستند، بسته به اینکه مخاطب چه نیازی دارااست تنها محدود به نرم‌افزار تلفن همراه ها و تبلتها نمی‌شوند و در بخش اعظمی از اسباب و اثاث دیگر نیز به کار گیری می­شوند. مثلا تلویزیون­ هایی ایجاد می­شوند که زیر سیستم ادله اندروید بوده و از نرم افزار ­های درج شده برای اندروید به کارگیری می­نمایند، یا این که اکثری دیگر از اسباب خانه مانند یخچال فریزر و جامه­شوئی و پیاله­شوئی و … اپ خاص خویش را دارا هستند.
حتی قابلیت و امکان در اختیار گرفتن رفت آمدهای منزل و محل کار، یا این که تهیه و تنظیم نوروروشنایی و دمای اطراف با استعمال از برنامه­ها هم مهیا آمده میباشد.

یک نمونه جذاب دیگر پباده سازی اپلیکیشنی بوسیله کمپانی اپل میباشد ، به عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب گردیده و حرکات نوپا را زیر حیث می گیرد؛ با بیدار شدن وی به مامان اطلاع می دهد و بنابر تشخیص و تهیه و تنظیم آن ،می تواند موسیقی پخش نماید و یا این که قابلیت سخن پدر و مادر با فرزند را بوجود آورد.

همینطور یکی‌از دیگر از ویژگیهای برنامه اینست که برای به کارگیری از یک نرم‌افزار احتیاجی به وصل بودن به وب وجود ندارد و میتوان در موقعیت آفلاین نیز از آن بهره برد.

تا اینجا با معنی و معنا برنامه آشنا شدیم .به‌دنبال می خواهیم با معنا کلی خیس نرم افزار گوشی یا این که به عبارتی اپلیکیشن تلفن همراه آشنا شویم .پس با ما همپا گردید.

برنامه تلفن همراه یا این که اپلیکیشن تلفن همراه

نرم افزار‌ گوشی عبارت‌میباشد از از قابل انعطاف افزارهایی که رابطه بی واسطه با پردازنده‎های سیستم ادله موبایل یار دارا هستند و مستقیماً درخواست‎های یوزرها را انجام می دهند.

برنامه ها در تلفن همراه به طور بی واسطه دستوری را انجام می دهند که به طور کاملً برای یوزرها قابل رؤیت میباشد. از جمله شما برای عمل های مالی بسته به اکانت بانکی خویش ممکن میباشد از اپ تلفن همراه خزانه استعمال فرمایید و یا این که ممکن میباشد برای تعقیب کردن رویدادهای ورزشی از اپ پخش زنده به کارگیری نمایید. همینطور برخی یوزرها که از روش دکان اینترنتی به خرید می‌پردازند ممکن میباشد از برنامه وب سایت های فروشگاهی مانند برنامه دیجی متاع و یاآجیلانه به کارگیری کنند.

ممکن میباشد بازی خاصی هم برای PC ارائه گردد و هم به طور برنامه تلفن همراه ارائه خواهد شد که در این حالت گسترش دهنده اپلیکیشن کارایی میکند این بازی را بر شالوده دستگاه های دیجیتال ساخت و ساز کند. مثلا clash of clans از مواقعی میباشد که برای انجام بازی نرم‌افزار نویسی شده‌است.

 

 





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: